
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) skontrolował co siódmą stację paliw w sieci LOTOS. Na każdej z nich jakość paliw była zgodna z wymaganiami.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) skontrolował co siódmą stację paliw w sieci LOTOS. Na każdej z nich jakość paliw była zgodna z wymaganiami.
Od 18 stycznia do 31 grudnia 2016 r. urzędnicy Inspekcji Handlowej na zlecenie UOKiK zbadali 31 próbek benzyn oraz 36 próbek oleju napędowego na stacjach sieci LOTOS.
Działania projakościowe zaczynają się już u producenta, czyli w rafinerii Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku, zaliczanej do grona najnowocześniejszych tego typu zakładów na świecie. W dalszym etapie paliwo trafia do baz magazynowych położonych na terenie kraju. Wszystkie bazy spełniają wysokie wymagania polskich i europejskich przepisów. Transport paliw z rafinerii na bazy realizuje wyspecjalizowana spółka LOTOS Kolej – drugi największy przewoźnik kolejowy w kraju. Na stacje LOTOS, paliwa są już rozwożone cysternami samochodowymi. Od 2013 roku spółka LOTOS Paliwa wykorzystuje autocysterny wyposażone w jeden z najnowocześniejszych na świecie systemów nadzoru nad ładunkiem, którego elementami są elektroniczne zabezpieczenia cystern i monitoring tras pojazdów oparty o geolokalizację oraz wideomonitoring.
Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, 58 308 83 55, e-mail: media@grupalotos.pl