W obszarze handlu działania Grupy Kapitałowej LOTOS będą koncentrować się na dalszym rozwoju struktur handlowych w oparciu o rozbudowywaną sieć dystrybucji i efektywną logistykę produktów, a także na dynamicznym rozwoju działalności tradingowej w obszarze handlu ropą i produktami naftowymi.
Paliwa
Celem strategicznym jest maksymalizacja efektu ekonomicznego poprzez elastyczne sterowanie strumieniem produktowym i dalsze umacnianie pozycji rynkowej:
- 30% udziału w krajowym rynku paliw
- sprzedaż przewyższająca o 15% potencjał produkcyjny paliw w rafinerii Grupy LOTOS
Sieć stacji paliw
Dalszy dynamiczny rozwój ogólnopolskiej sieci stacji paliw LOTOS jako w pełni kontrolowanego i wysokoefektywnego kanału sprzedaży produktów poprzez:
- uzyskanie 10% udziału w krajowym rynku detalicznym przed upływem okresu objętego strategią
- rozwój sieci stacji oraz intensyfikację sprzedaży w istniejącej sieci
Pozostałe produkty naftowe
W grupie olejów smarowych celem jest utrzymanie pozycji lidera na rynku krajowym, a w innych grupach produktów optymalizacja efektu ekonomicznego poprzez wykorzystanie zasobów i uwarunkowań rynkowych.
Optymalizacja łańcucha dostaw
W celu maksymalizacji marży zintegrowanej Grupa Kapitałowa LOTOS skoncentruje się na optymalnym wykorzystaniu aktywów oraz koordynacji działań w kluczowych obszarach łańcucha dostaw: planowaniu,
zaopatrzeniu, produkcji oraz dystrybucji.
Zaopatrzenie w ropę naftową
Grupa Kapitałowa LOTOS dzięki rozbudowanym zdolnościom przerobowym będzie kontynuować politykę dywersyfikacji kierunków i źródeł dostaw ropy poprzez:
- utrzymanie dostępności do źródeł zaopatrzenia w ropę dostarczaną transportem rurociągowym i morskim
- elastyczny dobór gatunków i kierunków dostaw ropy naftowej w celu maksymalizacji marży zintegrowanej
- zwiększenie aktywności na międzynarodowym rynku ropy naftowej
- zwiększenie roli własnego wydobycia w zaopatrzeniu w ropę
Strategia Grupy Kapitałowej Grupy LOTOS S.A. na lata 2011- 2015 oraz kierunki rozwoju do 2020 roku obowiązują od 1 stycznia 2011 roku.